Cabutan Bertuah..Please Click Here

MOH TAMBAH DUIT...KLIK & FOLLOW JER

Sini pun Boleh dapat hadiah misteri

Tuesday, January 18, 2011

Buah Zuriat @ Buah Hawa

Pernah dengar buah zuriat ? Buah yang dikatakan hanya boleh didapati di Mekah .Tujuannya adalah salah satu usaha untuk mendapatkan zuriat ( dengan izin Allah ).

Sebenarnya dari apa yg aku google buah ni dikenali sbg buah adam & hawa/buah koka /buah zuriattin.Apa pun namanyer semuanya sama kerana berasal dr Mekah.Pokok Koka ialah pokok yg Nabi Noh a.s .gunakan utk mrmbina bahteranya ketika banjir dahulu.Dikatakan amat berkhasiat.

aku pun dpt sebiji dr seorang kawan yg bg pada aku.pe salahkan tuk mencuba.Usaha Tangga kejayaan.Tp amik masa gak aku nk memproses buah ni sebab aku duk lengah-lengahkan masa.nk upload gmbr ni pun xde masa tau.Aku proses buah ni pun tgh malam.berdentam dentum aku buat sebab gnakan batu lesong ngan parang...mmg susah.


buah zuriat@buah hawa
mcm buah kurma kan bentuknyer

korang kne pecahkankan buah ni smpai jumpe tempurung kat dalam..susah giler nk buka sebab ia keras.aku pun gne batu lesung dan juga parang

yg ni sabut yg aku carik-carikkan supaya dapat jumpe tempurung dlam bahagian akhir sekali


lepas jumpe tempurung tu sebelum rebus kena belah dahulu pastu rebus sebanyak 3 gelas air....rebus sehingga menjadi satu gelas sahaja.minum setiap malam sehingga preggy(insyaallah)



ni air rebusan yg dah masuk ari ke 4 aku rebus.air rebusan hari 1 seakan2 air sarsi gelap..


CARA MAKAN BUAH ZURIAT (kredit dari blog Serumpun kasih)
Ada beberapa cara yang di sarankan oleh mereka-mereka yang telah mencuba iaitu :-

Cara Pertama

Beberapa rakan arab memberitahu caranya dengan menggunakan sudu di ketuk-ketuk sekitar buah zuriat ( tak perlu di belah ) dan kita ibaratkan seperti kita sagat/kikis buah ini menjadi serbuk dan di makan begitu sahaja ataupun di campur bersama susu.

Cara Kedua


Oleh kerana buah ini juga di gelar buah adam dan hawa, maka ada yang merebus dua biji buah ini sekali gus. Buah di belah kepada dua, dan di ingatkan buah ini keras dan memerlukan keupayaan yang kuat untuk membelahnya. Rebus biji dan isirungnya sekali,sehingga air bertukar warna seakan-akan teh. Dan di sarankan di minum selama 44hari atau sehingga mengandung. Diminum suami isteri dan boleh direbus berulangkali sehinggalah air rebusan itu bertukar warna menjadi putih kembali baru di ganti dengan buah yang baru.

(Boleh diminum pada bila-bila masa sahaja,malah buah ini juga kalau dia gosok-gosok ke sendi-sendi kita yang sakit,Insya Allah akan terasa kelegaannya)


Antara Surah yang boleh di amalkan semasa meminumnya ialah Surah Al-Imran ayat 38 & Selawat ke atas Nabi S.A.W (3 x)



Yang bermaksud:
"Di sanalah Zakaria mendoa kepada Tuhan.
Ia berkata: Berilah aku keturunan yang baik daripadaMu. Sesungguhnya Engkaulah
yang memperkenankan segala doa."

(Doa untuk mendapatkan zuriat juga boleh dibaca di dalam Surah Al-Imran Ayat-200
dan Surah Al-Anbia Ayat-89).

1 comment:

  1. sorry nak tya sikit pasal buah zuriat ni...
    1. sabut nya tu tak digunakan ke?
    2. buah direbus dgn 3 gelas air hingga jadi 1 gelas maksudnya rebus sampai air rebus tu tinggal 1 gelas br diminum ke atau biar rebus hingga mendidih airnya dah blh minum 1 gelas (xyah tunggu air jadi 1 gelas)...

    thanks ye

    ReplyDelete

Tengok sini juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...