Cabutan Bertuah..Please Click Here

MOH TAMBAH DUIT...KLIK & FOLLOW JER

Sini pun Boleh dapat hadiah misteri

Monday, October 25, 2010

BIOzone Car Sterilizer

Selamatkan Pengudaraan Di Dalam Kenderaan Anda Daripada Bahan Kimia Berbahaya, Racun Tersembunyi Dan Udara Kotor



Mengikut Laporan In-Car Air Pollution daripada International Center for Technology Assessment (CTA), tahap pencemaran udara di dalam kereta mungkin jauh lebih serius daripada udara di luar. Bahan-bahan pencemar berbahaya di dalam kereta termasuk bahan organik meruap (volatile organic compounds, VOC) yang terdiri daripada benzena, toluena, xylena, formaldehid dan sebagainya. VOC memedihkan mata, hidung, kerongkong, peparu dan mengancam kesihatan. VOC juga hadir di dalam kereta baru kerana penggunaan gam, cat, vinil dan plastik di dalam kereta.
(sumber: Hidden Poisons in New Cars, Utusan Konsumer Nov-Dis 2005).

Apa Yang Anda Fikirkan?

Kita selalu beranggapan bahawa udara di luar lebih berbahaya berbanding di dalam kereta. Anda silap, sebenarnya terdapat bahan tercemar dan racun yang tersembunyi dan tidak nampak dengan mata kita. Bahan-bahan pencemar ini yang akan menjejaskan kesihatan kita secara senyap. Contohnya, habuk dan kotoran yang kita bawa dari luar masuk ke dalam kenderaan dan kemudian terperap lamanya di dalam kereta. Bakteria, partikel-partikel dan bahan pencemar lain juga terperap di sebalik ruang-ruang kereta. Udara tercemar inilah yang kita gunakan hampir 90 minit setiap hari di dalam kereta.

Kebanyakan daripada kita menggunakan penyegar udara untuk memperbaiki kualiti udara dalam kenderaan tanpa mengetahui kesan-kesan sampingan. Teknologi penyegaran udara pasif biasanya memerangkap debu dan partikel-partikel. Sementara itu, unit penyegar udara aktif iaitu BIOzone Car Sterilizer menyingkirkan agen pencemar biologikal dan kimia yang hadir di dalam kenderaan. Unit ini menggunakan teknologi 'cold plasma' yang menggabungkan penghasilan ion dan ozon. Ia menukar oksigen (O2) kepada ozon (O3) yang kembali menjadi oksigen asal setelah menyingkirkan bahan-bahan pencemar.

Akibat daripada situasi ini,

Mungkin Anda Pernah Mengalami Gejala Berikut Di Dalam Kereta:

Oleh itu, bagaimana mahu menyelesaikan masalah ini?

Ya, masalah ini boleh diselesaikan, malah penyelesaian ini akan membuatkan anda berasa seolah-olah anda memiliki kereta baru dengan persekitaran udara di dalam kereta anda yang bersih, nyaman, segar dan menyihatkan.

Dengan penemuan baru penulenan dan pengionan semula udara di dalam kereta, adalah disarankan agar semua pengguna kenderaan menggunakan teknologi ini. Di Amerika Syarikat dan Eropah sudah ramai pengguna menggunakan 'air purfier' dan pelbagai jenis terdapat di sana. Di Malaysia, salah satu jenis iaitu 'Biozone Car Sterilizer' amat disarankan supaya pengguna kenderaan di Malaysia menggunakannya.

Bagaimana 'Biozone Car Sterilizer' berfungsi?

Apakah Kelebihan 'Biozone Car Sterilizer'?

BERAPA HARGANYA?

No comments:

Post a Comment

Tengok sini juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...