Cabutan Bertuah..Please Click Here

MOH TAMBAH DUIT...KLIK & FOLLOW JER

Sini pun Boleh dapat hadiah misteri

Wednesday, May 18, 2011

15/05/2011-16/05/2011

nampak x pe kat bawah tu..huuhuhuuh aku admit kat spital..huwaaa sangat takut...tp aku kuatkan semangat sbb nak buang pe yang xperlu..wlupun doctor ckp boleh je xbuang tp aku tetap nak buang.so ni experience aku kali pertama tido di spital...patient sebelah aku nama nyer munirah.berusia 15 tahun...die lagi kesian sebab lemak di belakang badan nya adalah lemak hidup..bila disentuh die akan membesar dan juga akan menyebab kan die sesak nafas.semoga die cepat sembuh.

hari pertama di hospital dr puven amik darah aku.saat yang aku paling takut.aku pejam mata rapat-rapat.dr puven suruh aku genggam tgn die..mmg aku rasa aku genggam kuat...darah aku berjaya dikeluarkan tp yang xbest darah aku cair smpai laju jer keluar sebelum doctor sempat amik...so jatuh kat tilam aku.maknenya mlm ni aku tdo cadar yang kena darah..huuhuuhuh

nampak x dr puven lukis pe kat lengan aku..itula lemak yang aku nk buang.wlupun xnmpak tp aku tetap nk buang.nama nyer lipoma.doctor ckp ini xbahaya dan bukannyer kanser sebab yang ni berlaku sbb tisu lemak ternaik ke atas.xtau sma ada dr pemakanan atau apa..tak dpat dipastikan.

tp doctor azura dah pesan pada aku risiko aku pas operate adalah akan dapat parut...sbb klu tengok dari parut BCG aku die kata badan aku parut senang hinggap dan xmudah hilang...ohhhh my god.tp xpelah parut pun parut la.janji benda tu hilang.aku dah amik pic after operation tp xdpat nk tunjuk ag sbb aku sexy..hahhahhaha.untuk mengelakkan parut kawan aku iaitu shima syorkan aku krim pati haruan..

inilah dia kri pati haruan.kebaikannya adalah :

1) Digunakan untuk menghilangkan jerawat dan melicinkan kulit muka.
2) Digunakan untuk mempercepatkan penyembuhan luka selepas pembedahan
3)Digunakan untuk ruam lampin dan gatal-gatal kulit
4) Digunakan untuk kulit yang melecur akibat terkena api atau air panas
5)krimnya kurang berminyak kerana ia berasaskan air , sesuai untuk semua jenis kulit
6) amat sesuai untuk luka selepas pembedahan bg penyakit kencing manis
7) membantu untuk menghilangkan parut baru dan mengurangkan parut lama


Hasil Kajian Membuktikan Bahawa:
Ikan Haruan membantu proses penyembuhan luka dengan menolong di dalam pembinaan semula kolagen.

"Channa striatus, yakni ikan Haruan, didapati membantu penyembuhan luka di bahagian derma kulit..."
Saringat Hj.Baie dan K.A.Sheikh
`The 18th Pharmaceutical Technology Conference and Exhibition, Royal Dutch Jaarbeurs Conference Centre Uttrecht, The Netherlands`.


"Ekstrak dari ikan Haruan boleh menyembuhkan luka dengan cepat, melegakan kerengsaan minor pada kulit dan menghilangkan parut..."
Saringat Hj.Baie
The Star (5 Julai 1999)

"Krim Haruan sangat efektif kerana ia menghasilkan kepekatan lokal yang tinggi pada tempat berlakunya proses penyembuhan luka..."
Dr. Rajen. M
The Sunday Star (21 Mac 2002)


Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia MAL 20000555T

lupa aku nk cakap ada seorang patience tu cakap aku jer org pertama yang die nmpak lepas operate senyum...u all nk tau pe rahsia nya...hahahhahhaha aku ni jenis penakut tp klu sakit aku leh tahan...sebab operate aku bius satu badan...xrasa apa...even pas operate aku xpening dan juga xmuntah...aku hanya tau time tu aku lapar..huuhuuhu...maklumla kne puasa,,,kelakar kan....

2 comments:

  1. besar jugak ek....

    hmm,jnji da selamat k.jaga dri tu elok2

    ReplyDelete
  2. besar ...sebb wait 2 tahun bru nk buang...takut punya pasal

    ReplyDelete

Tengok sini juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...