Cabutan Bertuah..Please Click Here

MOH TAMBAH DUIT...KLIK & FOLLOW JER

Sini pun Boleh dapat hadiah misteri

Friday, January 6, 2012

Laksa my peberet

Hari ni terasa betul nak makan laksa …. Bahan2 semua dah stand by dalam peti sejuk, so saya dengan rajinnya ke dapur tuk wat laksa ni. Actually laksa ni memang menjadi makanan feveret saya sekeluarga. Sesapa yang baru belajar2 nak buat laksa penang jommm kite tengok resepinya kat bawah!!!ini laksa cara mak aku buat tau...so simple ...

bahan 2 wajib:
laksa
ikan kembong@sardin
bunga kantan
daun kesom
asam keping
sedikit belacan-aku xletak ler sbb mr hubby resdung

bahan hiasan
timun
salad
bawang
cili merah
otak udang nk bg sedap
telur rebus
limau nipis

cara membuat nya
ikan direbus kemudian airnya ditapis..ikan diasingkan isi dan tulang kemudian kisar...masukkan isi dan tulang ikan (tapis dulu takut tulang masuk sekali tau) ke dalam air rebusan ikan td.masukkan kan semua bahan 2 wajib dan masak sehingga mendidih...masukkan garam dan perasa sedikit...senang giler kan cara aku..apa pun janji sedap..bertambah-tambah mr hubby makan ..klu buh otak udang lagi marvelous..

selamat menjamu selera..



No comments:

Post a Comment

Tengok sini juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...